Americanii se consideră acum bogați dacă au o medie de 2,2 milioane de dolari în active, sugerează noi date din sondajul Modern Wealth 2023 realizat de Charles Schwab.
Organizația a chestionat 1.000 de americani cu vârste cuprinse între 21 și 75 de ani despre cum se gândesc la economisire, cheltuieli, investiții și avere.
În pofida inflației recente, suma în dolari de la care americanii consideră că se pot considera bogați este semnificativ mai mică decât înainte de pandemie. Practic, la începutul anului 2020, respondenții aceluiași sondaj Schwab au constatat că 2,6 milioane de dolari sunt cifra magică.
Aproape jumătate dintre americanii (48%) intervievați au spus că se simt deja bogați, în ciuda faptului că au o avere medie netă de aproximativ 560.000 de dolari, în condițiile în care consideră că la bogăție se adaugă relațiile de muncă, de familie și alte valori care nu sunt cuantificabile în bani.
Când li s-a cerut să definească bogăția în propriile cuvinte, 40% dintre americani au menționat starea de bunăstare, urmată de bani (32%) și de alte active.
Cu toate acestea, aproape 62% au spus că relațiile sănătoase cu cei dragi sunt adevărata definiție a bogăției – de două ori numărul celor care menționează bani.
„Am întrebat 1.000 de americani ce înseamnă bogăția pentru ei și am descoperit că ei nu măsoară averea în termeni de dolari – sunt lucruri precum să aibă relații și experiențe împlinite cu familia și prietenii lor, sănătate bună și chiar flexibilitate în carieră. Toate aceste lucruri contează mai mult pentru oameni decât a avea o mulțime de bani sau a deține lucruri frumoase”, a declarat Abel Oonnoonny, vicepreședinte și consultant financiar senior la filiala lui Charles Schwab din Midtown din New York, pentru The Post.
Indiferent de inflația și problemele financiare care afectează generațiile mai tinere – de la datoria de la împrumuturile studențești până la incapacitatea de a-și permite cumpărarea pentru prima dată a casei și costul în creștere al bunurilor de uz casnic – millennials și Generația Z au dezvăluit că se simt bogați, 57% și 46% spunând că se simt bogat.
„Există o diferență între modul în care oamenii definesc bogăția pentru ei înșiși față de modul în care o definesc pentru alții”, a spus Oonnoonny.
„Am văzut o schimbare către valorile personale în modul în care fiecare generație se gândește la banii și investițiile sale. Nu este vorba doar de acumulare; este despre modul în care vor să-și trăiască viața”, a adăugat el.
Pur și simplu posibilitatea de a-și permite un stil de viață similar cu cel al unui prieten a făcut ca generația Z (61%) și milenii (61%) să se simtă bogați, comparativ cu 39% dintre generația X și 31% dintre boomers.
Colectiv, un echilibru înfloritor dintre viața profesională și cea privată a făcut ca șapte din 10 chestionați să se simtă mai bogați decât creșterea veniturilor, arată sondajul.